Menu

5 rzeczy, których potrzebuje pracownik biurowy, aby być szczęśliwym

Jako pracownik biurowy, co sprawia, że jesteś szczęśliwy w swojej pracy? Czy zawsze chodzi o pracę, którą wykonujesz, czy też o miejsce, w którym pracujesz i jego wygląd?

Jest wiele rzeczy, które mogą wpłynąć na to, czy pracownik biurowy jest zadowolony ze swojej pracy, czy też chciałby przenieść się gdzie indziej i znaleźć więcej szczęścia. Nauka pracy w środowisku biurowym może wydawać się łatwa, ale kiedy każdego dnia rzuca się na nas kilka wyzwań, nie jest łatwo dać z siebie wszystko, siedząc w fotelu biurowym.

Prawdą jest, że niezadowolony pracownik będzie bardzo nieproduktywny. Jak więc, jako menedżer, możesz upewnić się, że Twoi pracownicy są szczęśliwi przy swoich biurkach?

Zanim przejdziemy do pięciu rzeczy, których pracownik biurowy potrzebuje do szczęśliwego życia zawodowego, sprawdź tę infografikę, która jasno mówi o tym, jak szczęście faktycznie napędza sukces w miejscu pracy.

Źródło - https://balancedworklife.com/office-bliss-an-infographic-on-work-life-happiness/

Czego więc potrzebują pracownicy biurowi?

Wymagająca i sprawiedliwa rola zawodowa

Każdy pracownik biurowy potrzebuje roli, która jest nie tylko możliwa do wykonania i sprawiedliwa, ale która również trochę go rozciąga i stawia przed nim codzienne wyzwania. Może to być współpraca przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej z kolegami lub bycie poproszonym o zastąpienie recepcjonisty w recepcji w przypadku choroby.

Komfortowe środowisko pracy

Ergonomiczne meble biurowe, miejsca na przerwy, kabiny biurowe do spędzania czasu wolnego oraz inspirujący i atrakcyjny wystrój to tylko niektóre z rzeczy, których pracownicy oczekują od biura, w którym pracują. Zawsze lepiej jest pracować w biurze, które jest atrakcyjne i inspirujące. Ciemne i małe biura obniżają nastrój i pogarszają wszystko.

Koledzy, z którymi można się dogadać zawodowo

Choć nie jest możliwe, aby każdy z pracowników dogadywał się wspaniale, to jednak pomaga, gdy wszyscy są w stanie się porozumieć i dogadać w miejscu pracy. Zmniejsza to szanse na konflikt i sprawia, że dni pracy są o wiele przyjemniejsze. Menedżerowie muszą wiedzieć, jak szybko i ostrożnie radzić sobie z konfliktami, aby uniknąć poważnego spadku morale.

Sprawiedliwe i wspierające zarządzanie

Złe zarządzanie jest jedną z głównych przyczyn odchodzenia pracowników z organizacji. Kierownicy muszą być przystępni, sprawiedliwi i pomocni dla wszystkich pracowników. Polityka otwartych drzwi oznacza, że pracownicy czują, że mogą porozmawiać ze swoim kierownikiem o wszystkim, jeśli tylko tego potrzebują.

Perspektywy kariery, jeśli je wybiorą

Nie wszyscy pracownicy będą chcieli gonić za dużym awansem, ale niektórzy mogą. Inni mogą po prostu chcieć poruszać się po organizacji i wypróbowywać różne role. Możliwości rozwoju kariery są ważne dla szczęśliwych pracowników biurowych.

Projektantka zagospodarowania przestrzeni biurowej, Warszawa.