Jako ludzie wszyscy jesteśmy różni, i to jest właśnie część naszego uroku!
Wszyscy mamy różne mocne i słabe strony, wszyscy mamy swoje upodobania i dziwactwa. Komunikujemy się nieco inaczej w zależności od typu osobowości i podchodzimy do pracy w subtelnie odmienny sposób.
W ostatecznym rozrachunku to właśnie te subtelne różnice sprawiają, że jesteśmy tym, kim jesteśmy.
Jako menedżer masz za zadanie zarządzać różnymi typami osobowości w środowisku biurowym i mieć nadzieję, że wszyscy połączą się w udany zespół. Czasem się to udaje, czasem nie, ale zrozumienie, jak wydobyć to, co najlepsze z ludzi przy biurku, z pewnością pomaga!
Największy zakaz ze wszystkich? Próba zmiany czyjegoś typu osobowości.
Istnieją dwie główne sytuacje, w których może się to zdarzyć. Po pierwsze, możesz próbować zmusić osobę introwertyczną, aby stała się bardziej ekstrawertyczna, na przykład prosząc ją, aby więcej mówiła przy meblach w sali konferencyjnej. Jest to błąd, ponieważ osoba taka może nie czuć się komfortowo, zwłaszcza jeśli w sali konferencyjnej znajduje się w tym czasie wiele osób. Postępując w ten sposób, ryzykujesz, że zepchniesz ich do skorupy, a tym samym zmniejszysz szanse na to, że podzielą się wieloma kreatywnymi pomysłami, które mają w głowie.
Druga sytuacja jest odwrotna, tj. próba nakłonienia ekstrawertyka, aby stał się bardziej introwertyczny. Próba poproszenia ekstrawertyka, aby się wyciszył, pracował w samotności i skupił, nie zużywając przy tym całej swojej energii, oznacza, że tracisz energię i ogromne zdolności przywódcze, które posiada.
O wiele lepiej jest pozwolić różnym osobowościom na bycie sobą i znaleźć sposób, aby pozwolić im się mieszać. Próba naginania kogoś do czegoś w coś, czym nie jest, oznacza oznacza, że ryzykujesz wyobcowanie tej osoby i odsunięcie jej od siebie.
Każdy typ osobowości ma swoje mocne i słabe strony. Kluczem jest znalezienie sytuacji, która pozwoli im zabłysnąć mocnymi stronami, a słabości zminimalizować.
Więcej informacji na temat różnych typów osobowości można znaleźć w tym filmie.
Próbowanie bycia kimś, kim się nie jest
Każdy z nas próbował kiedyś być kimś, kim nie jest. Na przykład, być może próbowałeś pracować w zawodzie, który po prostu nie pasował do Ciebie i Twoich mocnych stron. Być może próbowałeś być głośny, gdy jesteś cichszą osobą, albo próbowałeś być cichy, gdy jesteś osobą dość otwartą.
Próba bycia kimś kim nie jesteś, oznacza oznacza, że nie pozwalasz sobie zabłysnąć. Twoje mocne strony są "przytłumione", a słabości stają się bardziej widoczne. Jako menedżer, próba poproszenia pracowników, aby usiedli wokół siatkowych krzeseł i stali się zupełnie inną osobą, jest jak prośba do morza, aby nie było mokre!
O wiele korzystniej dla wszystkich będzie, jeśli po prostu pozwolisz każdemu być tym, kim jest, i znajdziesz sposoby, aby pracować razem jako jeden wielki, szczęśliwy zespół. Różne osobowości i punkty widzenia mogą wnieść do pracy zespołowej istotną jakość . ponieważ zachęcają innych do kwestionowania własnych poglądów. W rezultacie mogą pojawić się nowe rozwiązania trudnych problemów, a także nowe pomysły na potencjalne projekty w przyszłości.
Pod pewnymi względami można porównać tego typu sytuację do rodzicielstwa. Rodzic nigdy nie próbowałby zmuszać dziecka do bycia kimś, kim nie jest, np. zmuszać je do uprawiania sportu, gdy tego nie znosi. tego np. zmuszanie dziecka do uprawiania sportu, gdy tego nie znosi, albo zmuszanie go do muzykowania, gdy nie może tego znieść. To samo dotyczy pracy z ludźmi w dorosłymw biurze.
Pozwól, by każdy mógł się ze sobą zgrać, wykorzystując swoje unikalne cechy i mocne strony, a zauważysz, że sytuacja będzie o wiele bardziej harmonijna, produktywna i wciągająca niż gdybyś zmuszał ludzi do wciskania się w pudełka, do których po prostu nie pasują!